איך לקדם אתרים ללא ניסיון
מקור FREEPIK

קידום אתרים אורגני הפך להיות נושא רלוונטי עבור בעלי עסקים רבים בישראל. כמעט כל עסק מקים לעצמו אתר כיום, וברגע שקיים אתר – חובה לקדם אותו כדי להצליח להגיע לקהלים רחבים. מכיוון שבכל תחום עסקי קיימת תחרות על המקומות הראשונים של תוצאות הדירוג בגוגל, בעלי עסקים שהקימו אתר מוכרחים לפעול כדי לקדם אותו באופן אקטיבי. אתרים שלא מתבצע עבורם תהליך של קידום משולים לאתרים "מתים", שקשה מאוד להגיע אליהם. 

מכיוון שעולם האינטרנט של ימינו עשיר בידע רב לגבי כל תחום בעולם כמעט – ניתן למצוא מידע רב וחיוני שיכול לסייע לאותם בעלי עסקים לבצע קידום אתרי אינטרנט, גם בלי לשכור את שירותיה של חברה מקצועית לצורך זה. ייתכן והתוצאות של ביצוע קידום אתרים עבור מי שאין לו ניסיון בתחום תהיינה פחות אפקטיביות, אך בהחלט ניתן להגיע לתוצאות יפות גם בעקבות לימוד עצמי של התחום ויישום העקרונות הבסיסיים שלו.  

העקרונות הבסיסיים של קידום אתרים

המטרה הבסיסית של קידום אתרים אורגני היא להגיע לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל עבור ביטוי מסוים. מי שהוא חסר ניסיון בתחום עלול אולי לחשוב שלכל אתר יש דירוג קבוע בכל שאילתות החיפוש שהגולשים מבצעים. אך יש להבין כי בכל פעם שגולש מחפש ביטוי מסוים, התוצאות שהוא יראה הן ספציפיות לאותו הביטוי ("רופא פנימי בירושלים", למשל). 

מסיבה זו, אתר מסוים יכול להיות מדורג במקום הראשון בביטוי מסוים, אך כלל לא להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בביטוי אחר. ישנם כלים אוטומטיים רבים שמאפשרים לבצע בדיקה קבועה ומעקב אחר הביצועים של האתר בביטויים שונים. כלים אלה הם חיוניים עבור כל מקדם אתרים, בין אם יש לו ניסיון ובין אם לא. 

כדי לאתר את הביטויים שבהם כדאי לבעל העסק להתמקד בהם בקידום, יש צורך בביצוע מחקר מילות מפתח. מחקר זה בודק אילו ביטויי חיפוש רלוונטיים לקהל היעד שלכם, ומהו נפח החיפוש החודשי שיש בהם בגוגל. כאשר מאתרים את הביטויים שבהם כדאי להתמקד, ניתן לבצע קידום אתרים בהתאם. 

הכלים החשובים של מקדם האתרים

לאחר שנבחרו הביטויים, יש צורך בעבודה של הוספת תכנים לאתר שמתמקדים בביטויים האלה וגם להתחיל לבצע בניית קישורים עבור האתר. אלו הן שתי הרגליים העיקריות של מלאכת קידום האתרים. משימות אלה הן המשימות העיקריות גם עבור כל חברה לקידום אורגני בגוגל שעושה זאת באופן מקצועי. 

בניית קישורים היא אמנות בפני עצמה, והיא מצריכה זמן וגם משאבים כספיים. כיום כל קישור נמדד ברמת האיכות שלו, ולא מספיק להצליח לאסוף קישורים מאתרי אינדקס כלליים ולא רלוונטיים. הקישור האידיאלי הוא קישור שמגיע מאתר גדול ואיכותי שעוסק באותו תחום כמו האתר שאותו מקדמים. 

גם מלאכת עדכון האתר והעלאת תכנים צריכה להיעשות באופן איכותי. בעבר מקדמי אתרים היו מסתפקים באזכור רב של ביטויי החיפוש שהדף מקדם. כיום המצב שונה, ויש צורך בתכנים מקוריים שנותנים ערך מוסף אמיתי לגולש. 

מידע נוסף על קידום אתרים לאנשים שאין להם ניסיון בתחום ניתן למצוא בעברית ובאנגלית בבלוגים רבים לקידום אתרים שפועלים ברשת. המשימה בהחלט אפשרית, רק שיש צורך בהתמדה ובהשקעה בלימוד הנושא לעומק. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here