קרדיט - Canva

יש הרבה השלכות לפתיחת עסק חדש, או כניסה לייצור/יבוא של מוצר חדש. אחד מהדברים החשובים שצריך לתת עליהם את הדעת הוא הנושא של רישום סימני מסחר, שכן סימן מסחר חייב להיות אישי וייחודי עבור כל עסק וכל חברה. הסימן הזה מהווה חלק בלתי נפרד מהזהות של החברה ואסור שהוא יהיה דומה עד כדי להטעות לסימן מסחר של עסק אחר בתחום, או של חברה גדולה ומוכרת.

איך מתבצע רישום סימני מסחר?

אין זה פשוט לבחור או לעצב סימן מסחר שיהיה פופולרי ואפשר יהיה להסתמך עליו כחלק מהזהות של העסק. לשם כך צריך לערב כמה וכמה אנשי מקצוע ובכלל זה מעצבים מקצועיים, עורך דין, אנשי מיתוג ושיווק ועוד. רישום סימני מסחר מתבצע אל מול רשות הפטנטים, על מנת שיתקבל אישור שהסימן הנבחר אכן שייך אך ורק לעסק הספציפי הזה ומזוהה רק איתו. כל סימן דומה עלול להוות הטעיה עבור קהל הלקוחות והצרכנים ויהיה איסור מפורש לעשות בו כל שימוש. ברגע שיש ליווי של עורך דין המתמחה בתחום הקניין הרוחני בעת רישום הסימן – אפשר להיות בטוחים שהוא יהפוך לחלק בלתי נפרד מהאופן שבו הציבור יזהה את העסק.

החשיבות של הגנה על כל האלמנטים של העסק

סימן מסחר הוא אלמנט שלכל עסק צריך להיות, ויש השלכות משפטיות במקרה שבו עסק או חברה אחרים עושים שימוש בסימן דומה או זהה לזה שכבר רשום כסימן מסחר והוא בעצם "תפוס". רישום סימני מסחר חייב להיות מאושר ע"י רשות הפטנטים, והתנהלות מול הרשות מצריכה ידע וניסיון רבים. כאשר רישום סימני מסחר מלווה על ידי עורך דין כמו שצריך – הוא ידאג לרישום מסודר.

עורך דין ארז הרכבי הוא עורך דין מסחרי מנוסה ו-ותיק בתחום הקניין הרוחני.  אתם מוזמנים לפנות אליו בנוגע לדיני חוזים, חברות ורישום סימני מסחר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here