קצת מידע על התאמת מצבר לסוג רכב
מקור freepik

גם אם אינכם פותחים את מכסה המנוע יותר מפעם בשנה, בוודאי ידוע לכם שעומדת שם איזו קובייה מרובעת או מלבנית שנקראת מצבר. לקובייה הזו יש קוטב חיובי ושלילי ואליה מחוברים כבלים שמזרימים חשמל אל מערכות הרכב השונות, וגם מטעינים את המצבר מפעילות המנוע. אבל מה קורה כשהקוביה השקטה הזו מתחילה לזייף? מה עושים כשיום אחד הרכב כבר מסרב להניע? איך קונים מצבר שמתאים בדיוק לרכב שלכם מבין שלל המצברים בשוק? 

לכל רכב המצבר המתאים לו

מצברים בדרך כלל מסיימים את חייהם כעבור 3 או 4 שנים, ואז צריך להחליפם. אגב, לרוב לא מדובר בהוצאה משמעותית ואפשר לגמור את העניין עם בסביבות ה- 400 ₪ אם מתקינים לבד. מה שחשוב לזכור הוא שלכל רכב יש מצבר המתאים, למשל מצבר למאזדה 3, מצבר לפורד פוקוס, מצבר פיאט 500, מצבר ליונדאי טוסון, לטויוטה קורולה וכדומה. זה לא שעל כל מצבר רשומים שמות היצרנים שלהם הוא מתאים, אלא להיפך: בספר הרכב של כל יצרן מצוין סוג המצבר שיכול להתאים.

באופן כללי ניתן לומר שככל שהרכב שלכם בעל נפח מנוע גדול יותר, למשל ג'יפ או רכב מסחרי שמיועדים לתת עבודה, כך המצברים שיכולים להתאים לו יהיו בהספק יותר גבוה. הדבר יתבטא הן בגודל המצבר והן בעלות שלו, כלפי מעלה. כל מה שצריך לעשות כדי למצוא למשל מצבר למאזדה 3 הוא לפתוח את ספר הרכב, או שאם כבר איבדתם את הספרון היכנסו לאתרים שמוכרים מצברים ו/או עוסקים ברכבים. שם תראו שיצרנית הרכב ממליצה להתקין מצבר במידת 223 על 173 על 270, שישים ושישה אמפר בזרם התנעה של חמש מאות שמונים. 

ממי לקנות את המצבר?

יש לא מעט גורמים שניתן לקנות מהם מצברים לרכבים. לדוגמא, יש חברות המציעות שירות עד הבית, כלומר מגיעות אליכם עם המצבר ומתקינות אותו. כמו כן, אם המצבר שלכם כבר מתחיל לזייף אבל הרכב עדיים נוסע זה הזמן לפנות אל חשמלאי רכב שאתם סומכים עליו, או אל סוכנות המוכרת מצברי רכבים. בנוסף, לעיתים אנשי שירותי דרך מטעם חברות הביטוח מציעים מצברים ללקוחות שנתקעו. 

קשה מאוד להניח שאיש מקצוע ימכור לכם מצבר לא מתאים. יחד עם זאת, סביר להיות שהייתם יכולים להשיג מחיר טוב יותר על המצבר אם הייתם קצת בודקים. לא תמיד הדבר אפשרי מפאת אילוצי הלו"ז, אבל מי שבכל זאת רוצה לחסוך כמה עשרות שקלים יעשה סקר שוק בין מוכרי מצברים ומתקינים, יקנה מצבר בעצמו ואף יתקין אותו בעצמו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here