קרדיט: pxhere

מחפשים מערכת מיזוג אוויר שתרענן אתכם בקיץ הישראלי הקופח או תחמם אתכם בחורף? הגעתם למקום הנכון, קבלו את כל מה שחשוב לדעת על מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים.

מה זה מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים?

להבדיל ממערכות מיזוג אוויר רגילות, שמאפשרות חיבור יחידה פנימית אחת ליחידה חיצונית אחת, הסיפור של מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים קצת שונה. זוהי מערכת מורכבת ומתקדמת המאפשרת חיבור של מספר יחידות פנימיות לאותה יחידה חיצונית.

כלומר, אתם מקבלים מערכת עוצמתית שמשמשת ברוב המקרים מבנים גדולים כמו משרדים, מסעדות, חנויות ועוד.

מה היתרונות של מערכת מיזוג מרובת פיצולים?

ראשית, מכיוון שניתן לחבר מספר יחידות פנימיות ליחידה חיצונית אחת, המערכת חוסכת לכם המון מקום, בין אם על הגג או על חזית הבניין. שנית, זוהי במערכת סופר חסכונית באנרגיה ואם אתם רוצים חיסכון משמעותי בחשבון החשמל, זו מערכת המיזוג המתאימה עבורכם.

חוץ מזה, בניגוד למערכת מיזוג אוויר רגילה, מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים מאפשרות שליטה על כל חדר בנפרד מבחינת הטמפרטורה. בניגוד למערכת מיזוג אוויר רגילה, בהתקנת מערכת מרובת פיצולים, אין צורך בעבודת צנרת, שכן המערכת מגיעה מוכנה קומפלט להתקנה במבנים שבהם אין תעלות מיזוג מגבס.

כלומר, תוכלו להחליט שבחדרים הפנימיים תתקינו יחידה עוצמתית פחות מזו שתתקינו בסלון, והגמישות הזו מהווה את היתרון הכי משמעותי של מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים.

איך מתחזקים מערכות מיזוג מרובות פיצולים?

אחת למספר חודשים, מומלץ לנקות את המסננים כדי למקסם את תפוקת מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים. את המסננים מומלץ לנקות במיוחד בעונות המעבר, לפני שהמזגן נכנס לפעילות מאומצת בשיא העונה.

מומלץ גם להזמין את שירותי אנשי המקצוע שיבדקו את צנרת הניקוז ויוודאו שאין סתימות שיגרמו לנזילות בבית. חשוב להקפיד להפעיל את מערכת המיזוג באמצעות טיימר ששולט על הזמנים, על מנת שהמערכת לא תעבוד בחדרים ריקים במשך שעות.

שליטה על לוחות הזמנים של פעולת המערכת

ניתן לרכוש טיימר פשוט שמתאים לשליטה על מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים, כדי להגן על אורך החיים של המערכת.

כשמערכת המיזוג פועלת, חשוב להקפיד לסגור היטב את כל החלונות והפתחים, כדי שהקור או החום לא "יברחו" מהבית, והמדחס לא יעבוד חזק מדי.

איך בוחרים חברה מובילה בתחום מערכות מיזוג האוויר?

בחיפוש אחר דגמים שונים של מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים, חשוב לא להקל ראש בבחירת החברה שתספק לכם את המזגנים ותבצע את ההתקנה. בניגוד למערכות מיזוג רגילות, כאן מדובר במערכת מורכבת שמומלץ לרכוש אך ורק מחברה מנוסה בתחום.

קראו את כל חוות הדעת וההמלצות על החברה שממנה אתם מתכוונים לרכוש ושוחחו עם לקוחות קודמים שלה. בסופו של דבר, אתם צריכים להגיע למצב שבו אתם מרגישים שאתם יכולים להזמין את השירות בראש שקט, שההתקנה תתבצע בצורה מקצועית ושתקבלו אחריות הן על ההתקנה והן על המערכת עצמה.