קרדיט - Canva

המצב בו אתם נתפסים כחשודים בביצוע עבירה אינו נעים. עם זאת, לא מעט אנשים מוצאים את עצמם במצב זה, פעמים רבות כשלא הם ביצעו את העבירה. מעבר לכך, בניגוד למה שנדמה, חשודים בביצוע עבירה יכולים להיות גם אנשים שמעולם לא היו קשורים לעולם הפשע ומכירים את המשטרה לכל היותר דרך משטרת התנועה. לכן, חקירת משטרה, במיוחד חקירה באזהרה היא דבר שיש להתייחס אליו ברצינות רבה ולא להקל בו ראש. גם אם אתם בטוחים שאין לכם חלק בעבירה, אם מבחינת המשטרה ישנו חשד, החוקרים יעשו כל מה שביכולתם כדי להוכיח שיש סיבה לכך. עורך דין פלילי ינחה אתכם לפני החקירה כיצד לנהוג, איך לדבר, למה לשים לב ואיך לשתף פעולה מבלי למסור מידע עודף.

התייעצות עם עורך דין גם לפני חקירה למתן עדות

כאשר אדם היה עד לביצוע עבירה או כאשר הוא המתלונן, הוא מוזמן במקרים רבים ע"י המשטרה לצורך מתן עדות. אמנם כאן הוא אינו החשוד וזו לא חקירה באזהרה, אך גם כאן לא ניתן לדעת מה יהיו מסקנות החוקרים. רבים מוצאים את עצמם הופכים לחשודים תוך כדי מסירת עדות. מצב כזה בו הכל מתהפך עליכם הוא מצב שלא כדאי להגיע אליו. התייעצות לפני מתן העדות מה לומר ומה לא, על מה לשים דגש ובכלל איך להתנהג מבחינת טון דיבור ושפת גוף היא חשובה. כך החקירה תישאר עד סופה לצורך מתן עדות. כמובן שאם החקירה הופכת להיות חקירה באזהרה חובה לדבר עם עורך דין לפני כן..

בחירה נכונה של עורך דין פלילי

בין אם מדובר על חשד לעבירה קטנה ובין אם זו עבירה גדולה, חשוב לחפש עורך דן פלילי מוקדם ככל האפשר, כבר בתחילת ההליכים עוד לפני חקירה ראשונה. הנחיות של עור הדין יקבעו הרבה מאוד לגבי ההמשך. בחירת עורך הדין אינה עניין של מה בכך. חשוב לבור עורך דין המתמחה קודם כל במשפט הפלילי ושזהו אינו רק אחד התחומים מתוך רבים בהם הוא עוסק. מעבר לכך, בתוך המשפט הפלילי כדאי שיתמחה בעבירות מהסוג הרלוונטי עבורכם כמו עבירות צווארון לבן, עבירות רכוש, אלימות וכו'. בנוסף לפן המקצועי ישנם דברים נוספים שיכולים להיות יתרון כמו קירבה פיזית למקום מגוריכם. אם אתם גרים באזור העמק, בחרו עורך דין פלילי בעפולה שתוכלו לגשת אליו במידת הצורך וגם שיהיה זמין. גם לתחושה האישית מולו, לכימיה ולהבנה ביניכם ישנו משקל.

עו"ד שקמה אדרי היא עורכת דין פלילית עם התמחות במספר סוגי עבירות כמו אלימות במשפחה וצווארון לבן. היא גם מתמחה בנושא תעבורה ומייצגת את לקוחותיה במקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here