קרטומטריה
קרטומטריה

קרנית היא החלק השקוף של העין, אותו חלק מהווה כיסוי לאזורים שתחתיו כמו הקשתית (החלק הצבעוני), האישון הלשכה הקדמית. קרנית חלק חשוב בשבירת האור בצורה תקינה, מה שהכרחי לראיה תקינה וברורה. שבירת האור לפני האזור בו הוא אמור להישבר (המקולה ברשתית העין) או אחריו משמעו ראיה מטושטשת. קרטומטריה היא בדיקה חשובה המתבצעת כאשר ישנו חשד למחלת עיניים כלשהי הקשורה למבנה הקרנית כמו קרטוקונוס שהיא קרנית חרוטית. 

מבנה הקרנית אמור להיות קמור בצורה מתונה, ללא שקעים ו/או בליטות. שינויים מבניים על פני הקרנית יכולים ליצור בעיה בראיה ולכן בדיקת קרטומטריה או מיפוי קרנית היא אחת הבדיקות שנעשות כאשר ישנה בעיה בראיה שאינה נפתרת עם משקפיים רגילים.

איך נעשית בדיקת קרטומטריה?

קרטומטריה מתבצעת באמצעות מכשיר חדשני הנקרא קרטומטר. הבדיקה נקראת גם טופוגרפיה של הקרנית כיוון שהמכשיר ממפה את הקרנית על פי פני השטח שלה. אזורים בולטים יהיו צבועים בצבעים חמים ואזורים שאינם בולטים מעל פני השטח יהיו צבועים בצבעים קרים: ירוק או כחול. המכשיר דוגם את פני הקרנית באמצעות מצלמה מיוחדת ועושה זאת ממספר זוויות שונות. את הצילום והסריקות הוא מתרגם למפה צבעונית בה כאמור הבדלי הצבעים הם בהתאם לגובה פני הקרנית באותו אזור. קרנית בריאה צבע הקרנית יהיה כמעט אחיד ורובו צהוב עם מעט ירוק בשוליים. בקרנית שיש בה קרטוקונוס מרכז הקרנית יהיה אדום, מה שמשקף את צורת החרוט שלה.

האם יש הוראות מיוחדות לפני הבדיקה או אחריה?

קרטומטריה היא בדיקה שאינה פולשנית או כואבת. הבדיקה מומלצת כאשר ישנו חשד למחלת קרנית כלשהי, במיוחד קרטוקונוס, לאחר השתלת קרנית כדי לוודא שכעת מצב הקרנית תקין וגם לרוב גם לפני ניתוח להסרת משקפיים מבצעים את הבדיקה. לא נדרשת הכנה מיוחדת לבדיקה מלבד הסרת עדשות מגע בזמן, כאשר עדשות מגע רכות יש להסיר כשעה לפני הבדיקה ועדשות מגע קשות יש להסיר 24 שעות לפני הבדיקה.  

מיד לאחר הבדיקה אפשר לחזור לשגרת היום, לא נדרשת החלמה כלשהי. חשוב לבצע את הבדיקה אצל אופטומטריסט מוסמך שיש לו את המכשור המתאים וגם את הידע הנדרש לניתוח התוצאות.

אופטיקה אנדי מציעה מגוון שירותים הקשורים לאופטומטריה כולל בדיקה זו. כל האבחונים והבדיקות נעשים באמצעות מכשור מתקדם ועל סמך ידע וניסיון של שנים. מוזמנים ליצור קשר במספר הטלפון: 04-9916771 ולקבל הסבר מפורט על קרטומטריה ואיך מבצעים זאת בצורה יעילה ומקצועית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here