מתכון להכנת לחם מחמצת שיפון טעים
מקור FREEPIK

לחם מחמצת שיפון ניחן במרקם דחוס, בשפע של תכונות בריאות ובטעם כפרי שהולך נהדר עם שלל תוספות וממרחים. רוצים להכין לחם מחמצת שיפון כמו שמציעים לכם במאפיות מובחרות? לפניכם מתכון להכנת לחם מחמצת שיפון טעים במיוחד, לצד קצת הסברים בנושא.

מה זה אומר מחמצת?

בכדי שלחם יתפח הוא נדרש לסיוע ביולוגי של שמרים, ההופכים סוכרים לגזים ואלכוהול. את התפיחה ניתן לקבל על ידי שימוש במחמצת שהינה התפתחות טבעית מהאוויר של שמרי בר על גבי מצע של מזון שמקורו בבצק. מדובר בתרבית המכילה רכיבים שונים, אנזימים, חלבונים ובקטריות התורמים לבריאות הגוף שלנו, שממנה יוצרים לחם מחמצת המכונה גם לחם שאור. את המחמצת ניתן ליצור מקמח ומים עם הליך הנמשך כשבוע, שקצרה היריעה מלהסבירו כאן, ושיש עבורו שלל מתכונים ברשת. ניתן לקצר את ההליך על ידי הכנה של בצק מקדים מכוס אחת של קמח שיפון ואחת של מים ושני גרם שמרים, אותם יש לערבב, לכסות ניילון נצמד ולהניח לטפיחה במשך כארבע שעות ולאחר מכן להכניס ללילה למקרר.

נעבור למתכון עצמו

בכדי להכין לחם מחמצת שיפון יש צורך בחצי קילו קמח שיפון מלא ומאתיים גרם מחמצת, שלוש מאות גרם מים וכעשרה גרם מלח. ההכנה עצמה של הלחם מורכבת ממספר שלבים:

  • יש לערבב את המצרכים עד שמתקבלת עיסה אחידה ולהמתין כרבע שעה בכדי  שהמים יספגו בתוך הקמח.
  • לשים ביד את הבצק במשך כארבע דקות. חשוב לציין כי בצק קמח שיפון הינו דביק מאוד וגם נוטה להתפרק. בסיום הלישה מוסיפים קמח לבצק ויוצרים ממנו גוש אחד עגול ומעבירים אותו לקערה משומנת.
  • מכסים את הקערה במגבת ומניחים את הבצק לטפוח כשלוש וחצי שעות בטמפרטורה של כעשרים וארבע מעלות.
  • מגלגלים את הבצק לצורת התפחה מבוקשת, עגולה או מוארכת, מקמחים אותו  ומניחים על גבי תבנית עם נייר אפייה כשהוא מכוסה במגבת לחה להתפחה נוספת בת כשעתיים, במהלכה הוא אמור להכפיל את נפחו. 
  • נחמם תנור למאתיים ארבעים מעלות ונכניס לתוכו את תבנית האפייה עם הבצק המותפח ללא חריצה. זאת לצד כוס מים בתנור בכלי או בתבנית ריקה נוספת.
  • אופים את הלחם בחום של מאתיים שלושים מעלות למשך שלושים וחמש עד ארבעים וחמש דקות, עד לקבלת המרקם המבוקש. 
  • מצננים את הלחם כמה שעות טובות, פורסים ונהנים.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here