מדריך לוועד הבית המתחיל

קיבלת את תפקיד ועד הבית באסיפת הדיירים האחרונה? יש שיגידו שזה נורא, יש שיראו בזה הזדמנות לקחת אחריות על אחזקת הבניין, לשמור טוב יותר על הקיים ולשפר את הטעון שיפור בכל הנוגע לשטחים המשותפים בין הדיירים.

מלבד ניהול שוטף של כל החשבונות של ועד הבית וגביית הכספים מהדיירים, על ועד הבית מוטלת האחריות לשמור על כל הרכוש המשותף ברמת אחזקה טובה.

להלן כמה טיפים שיעזרו לך לעשות את התפקיד על הצד הטוב ביותר:

  • אם באחזקת בניינים עסקינן, נתחיל כמובן בניקיון חדרי מדרגות: חדר מדרגות נקי ומריח טוב, עושה טוב לכל מי שמסתובב בבניין. זה גם מכבד אותנו כדיירי הבניין שעוברים בו לפחות פעמיים ביום (אם אנחנו יוצאים מהבית כמובן…) ובטח מכבד את האורחים שלנו כאשר הם מגיעים לבקר אותנו ועוברים בחדר המדרגות.
  • שמירה על שלמות דלת הכניסה, תיבות הדואר ומערכת האינטרקום מהבחינה האסתטית – אלה נמצאים גם כן בחזית הבניין וגם אותם אנו פוגשים בכל פעם שאנו יוצאים ובעיקר כאשר אנו נכנסים לבניין. שמירה על שלמות דלת הכניסה, תיבות הדואר ומערכת האינטרקום תיצור מראה אסתטי, נקי, חדש ומטופח לבניין כולו.
  • עוד בתחום של אחזקת מבנים, אחת ההוצאות הגבוהות של הבניין היא המעלית. עבור המעלית אנחנו משלמים לחברת המעליות סכום קבוע בכל חודש. כדאי לבדוק שסכום זה כולל ביטוח חלקים ומנוע במקרה של נזק. במקביל לחברת המעליות יש את מהנדס המעליות שמגיע אחת למספר חודשים כדי לעשות בדיקה הנדסית והוא בודק את רמת השחיקה של המעלית. המהנדס מפיק דו"ח בסיום הבדיקה אותה הוא מעביר לוועד הבית וגם לחברת התחזוקה של המעליות – כדי שהליקויים שנמצאו (במידה ונמצאו כאלה) יטופלו ויתוקנו.

מלבד הנושא של החזות והאחזקה של הבניין עבורנו, כשכנים ודיירים בבניין ישנו גם הפן הבטיחותי:

  • הדואר שלנו שהוא דבר פרטי שלנו צריך להתקבל אל תיבת דואר סגורה ונעולה ובמצב תקין. לא נרצה תיבה שבורה שכל אחד שעובר בבניין יוכל לדחוף את היד, לקחת / לקרוא את הדואר שלנו.
  • מערכת האינטרקום צריכה להיות שלמה ועובדת. ברגע שהיא יוצאת מכלל פעולה, דיירים משאירים את הדלת פתוחה ושוב – עלולים להסתובב בבניין אנשים לא רצויים וזה כבר עלול לפגוע בביטחון האישי של כל דייר ודייר בבניין – לא משהו שלא ניתן לפתור בכמה מאות שקלים אם התקלקל.

בנוסף, על ועד הבית לטפל במספר מערכות נוספות – ניקיון מאגר המים, צביעה וסיוד של חדר המדרגות אחת לתקופה, איטום / זיפות הגג, אחזקת גינת הבית המשותף ועוד.

כפי שנוכחנו לדעת אין להקל ראש בתפקידו של ועד הבית ואם קיבלת את התפקיד אז ראה בזאת הזדמנות ראויה לקחת אותו ברצינות ולגרום לשינוי, שמירה ושיפור איכות חיי הדיירים.

מחפשים חברה לניהול ואחזקת מבנים? צרו קשר עם חברת טוטל קלין 1-700-70-66-70.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here