כיצד לבחור מצבר חדש לרכב
קרדיט PIXABAY

הרכב שלנו משמש אותנו מדי יום לפעולות רבות של חיינו. כאשר יש תקלה ברכב והוא לא מניע, חשוב לנו לפתור את העניין כמה שיותר מהר מאחר ואנו כה תלויים בתקינות הרכב. הרכב משמש אותנו הרי להגעה לעבודה, לסידורים שונים, להקפצת הילדים לחוגים ולהגעה לכל מקום בעצם.

אחת מהתקלות הנפוצות שעלולות לקרות לרכב שלנו, גם אם אנחנו מתחזקים אותו כראוי ועורכים לו טיפולים קבועים במוסך – היא התרוקנות המצבר. כל מצבר מתרוקן בשלב מסוים. אין דרך לדעת בדיוק מתי זה יקרה אך מצבר טוב ותקין צריך להחזיק לפחות שלוש שנים.

על מנת להבטיח כי המצבר החדש שהרכבנו ברכב הוא תקין וישמש אותנו לשנים הקרובות ללא תקלות מיוחדות – אנו חייבים לוודא כי אנו קונים ממקור מוסמך ואמין, כמו חברת מאור מצברים לרכב, וכי המצבר עצמו חדש ובא עם תעודת אחריות רשמית וחתומה.

כדי לדעת איזה מצבר חדש לבחור, חשוב להבין מהו ההיצע הקיים בשוק ומה יתאים לרכב שלנו ספציפית.

אילו סוגי מצברים קיימים

סוג המצבר הנפוץ ביותר הוא סוללת עופרת חומצה. זהו הסוג שאותו יתקינו לנו כאשר נקנה מצבר חדש. לכל סוג של מצבר יש מתח אמפר שונה. רכב מסוג סיאט קורדובה משנת 2013, לדוגמה, יצריך שימוש במצבר 62 אמפר. רכב אחר יכול להצריך מצבר עם 40 אמפר או יותר. רכבים גדולים יותר כמו משאיות מצריכים מצבר חזק יותר בעל מספר אמפר גבוה לעומת רכב פרטי משפחתי סטנדרטי.

על מנת לדעת איזה מצבר מתאים לכל רכב ניתן להסתכל בספר ההוראות של הרכב, לחפש מידע באתרים מקצועיים הקשורים לעולם הרכב או פשוט להתייעץ עם מי שמתקין לכם את המצבר החדש.

מחיר המצבר ייקבע בהתאם לחוזק שלו וגם בהתאם למשך האחריות. ניתן בדרך כלל לקנות מצבר שנפ או מצבר של חברה גדולה אחרת ברמות שונות של אחריות. משך האחריות המינימלית יהיה 12חודשים. ניתן גם לקנות מצברים עם אחריות לשנתיים ואף יותר מכך. ככל שמשך האחריות ארוך יותר – המחיר יתייקר בהתאם.

תחזוקה שוטפת של המצבר

לאחר שכבר הגענו למצב בו זיהינו צורך בהחלפת המצבר, כדאי לדעת כי התחזוקה השוטפת שלו היא לא מובנת מאליה. נהגים רבים אינם בודקים את תקינות המצבר ויש לדעת כי ישנה המלצה רשמית של יצרניות מצברים לבדוק אותו אחת לחצי שנה.

מאחר והטיפול במצבר עלול להיות מסוכן אם לא מבצעים אותו נכון, רצוי להיעזר בחשמלאי רכב על מנת לבדוק את תקינותו. חשוב לדעת כי גם במבט חיצוני ניתן לראות לכלוך על המצבר, קורוזיה או הצטברות נוזלים. כל אלו מצביעים על כך שיש צורך בטיפול במצבר. כמו בכל דבר הקשור ברכב, תשומת לב ותחזוקה שוטפת הן המפתח לכמות מינימלית של תקלות ולהפתעות מיותרות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here