הזמנת מוצרים ברשת: למה צריך לשים לב?

גם אנשים שאינם ממהרים לרכוש בתקופת הסיילים או לפני שמתעורר צורך מהותי בפריט, גם הם נוטים לחטוא מדי פעם ולערוך קניות בלחיצת כפתור, פשוט כי יש משהו מהנה ביכולת לבחון אינספור אופציות ולהשוות מחירים. עם זאת, לפני שמבצעים עוד רכישה מהירה ומבטיחה דרך הרשת הדיגיטלית, מוטב להצטייד במספר טיפים יעילים, כאלו שיימנעו מצב בו מזמינים ולאחר מכן מתבאסים, ולו כי העלות הסופית הפתיעה לרעה. סקרנים? יש לכם סיבה טובה!

היו רגועים – רכשו בבטחה

זה נכון, כשמזמינים דרך עלי אקספרס בעברית ניתן להיות בטוחים שהקניה אכן מאובטחת, וזאת כי מדובר באתר ידוע ומבוסס, ובין היתר האתר מכיל את הלוגו המרגיע, זה שמציג מנעול בשורת הכתובת. מכאן שתמיד חשוב לחפש אחר אותו מנעול, בין אם מדובר באתר גדול ובין אם מדובר באתר קטן. הסימן אינו מופיע? אם ניתן לרכוש דרך פייפאל שוב אפשרי להיות רגועים. אף אחד משני הסימנים אינו מופיע? אל תהיו שאננים, חפשו אתר אחר, ולו כדי שתוכלו לבצע רכישה מושכלת מחו"ל.

לא משלמים מחיר מלא

אומנם באמצעות רכישה דרך הרשת לא ניתן לבקש הנחה ואף אין מול מי להתמקח, אך בהחלט ניתן לרכוש במחיר מוזל. למה הכוונה? לאחר שמאתרים את המוצר הרצוי מומלץ לפעול כך: לחפש אחר קופון שמעניק הנחה, לברר האם מתקרב יעד מסוים שבו הפריט אמור להימכר במחיר מוזל ולהירשם לאפליקציה שמסייעת לעקוב אחר המחירים של המוצרים המועדפים, כך שברגע שהמחיר צונח נשלחת התראה.

המחיר שיש לשלם על המחיר הנמוך

הרבה פעמים ניתן למצוא ברשת את המוצר הרצוי במחיר מוזל באופן משמעותי. במקרים מעין אלו יש לבחון מהי המשמעות הכוללת, ולו מבחינת אחריות. במה מדובר? לעיתים אנשים חוסכים כמה מאות שקלים באמצעות רכישה מקוונת, אך באותה נשימה אינם מקבלים תעודת אחריות, עובדה שמצריכה להמר: לשלם מחיר מוזל ולקוות שהמוצר לא יאכזב. כיצד מקבלים החלטה? בהתאם לאופי השימוש בפריט ובהתאם לרזומה שלו.

הדירוג שאומר הכול

אדם שמגיע לרכוש באופן מקוון עשוי להיתקל בכמה מוכרים שמציעים בדיוק את אותו מוצר. כיצד יודעים ממי לקנות? ובכן לא בהתאם לגובה המחיר, אלא בהתאם לרייטינג החיובי. שנדגים? ובכן מי שרוכש בעלי אקספרס יגלה שהרזומה של המוכרים מורכב מסך הפידבקים החיוביים (חפשו מעל ל90% פידבקים חיוביים), מאופי הוותק של החנות (מעל לחצי שנה עדיף) ומאופי הרייטינג (על כך מעידים כתרים, מדליות ויהלומים). בנוסף, ראוי לבחון את אופי התקשורת של המוכר אל מול הלקוחות (מדורג באמצעות כוכבים) ועד כמה המוצר תאם את ההבטחה שהוצגה בתמונה.

אורזים טיפים לדרך

מה עוד מומלץ לבחון? מהו המחיר הסופי לאחר מיסים, האם המוכר מאפשר להחזיר את המוצר אם לא מרוצים, מהן המידות המקבילות לאלו הישראליות, האם קיימים דמי משלוח וכמובן שמוטב לוודא שאינכם לחוצים לקבל את החבילה כאן ועכשיו. בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here