דור אקשטיין המלצות איך להחזיר את השריר

לא פעם קורה שאנשים מתאמנים לאורך זמן, מפתחים ובונים מסת שריר ובשלב מסוים הם מפסיקים להתאמן כל אחד מסיבתו לעיתים בשל חוסר זמן, פציעה, או כל סיבה אחרת המונעת מאתנו להתאמן. בכל מקרה כזה השריר מאבד מנפחו ונותרת בנו הרגשה שאולי התאמנו לשווא. דור אקשטיין מאמן מומחה לחיטוב הגוף מציין כי יש דרך להחזיר לנו את השריר האבוד, וכי המצב לא נורא כפי שזה מצטייר לנו בתחילה, ומדגיש מה בעצם כרוך בתהליך להשבת השריר.

דור אקשטיין המלצות: מה קורה כאשר אנו מפסיקים להתאמן

לאחר שהשקענו זמן ומאמץ בבניית השריר, בילוי בחדר הכושר והשתדלנו להרים משקלים כבדים, בנינו בעצם תאי שריר גרעיניים בכל תא ותא. לוקח זמן לבנות כמות גרעינים ולוקח זמן ליצור כמות סיבי שריר המגדילים את השריר. ברגע שאנחנו מפסיקים להתאמן תא השריר מתכווץ, אך כמות הגרעינים לא נעלמת. כשחוזרים להתאמן, הגוף בעצם מזהה שיש לו גרעינים בשריר ולכן הוא לא רואה צורך לייצר אותם מחדש, דבר שגורם לנו להגדיל את נפח השריר, שזהו תהליך קצר יותר מלבנות את השריר מהתחלה. לדברי אקשטיין, מאמן מוביל בתחומו, שניסה לחקור על כמות הזמן הנדרשת, לא רשום בשום מאמר מבוסס על מהו הזמן ליצירת השריר מחדש. 

דור אקשטיין המלצות: תוך זמן קצר תחזרו לעצמכם

בתור מאמן של מאות אנשים בדרך לחיטוב הגוף, דור אקשטיין מתנהל על פי הניסיון בלבד, ומסביר על הדרך אותה עשו מתאמניו. לדבריו ניתן להחזיר נפח שריר תוך פרק זמן של חישוב זמן האימון חלקי שש, לדוגמא, אם אדם התאמן כשנה והעלה 10 ק"ג מסת שריר, ולא התאמן זמן מה, אז ייקחו לו כחודשיים להחזיר את שאבד. גם מתאמנים במצב שלא התאמנו פרק זמן ארוך מאוד, הזמן הכי ארוך שייקח להם להחזיר את השריר, הוא כארבעה חודשים מקסימום. לכן אקשטיין מציין שאין סיבה לדאגה וניתן להחזיר שריר מהר מאוד.
סרטון של דור אקשטיין המלצה כמה זמן לוקח להחזיר שריר שאבד

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here