מדריך לקניות בסוף עונה

קניות באופן כללי הן פיתוי לא קטן וגורמות לאדרנלין גבוה ותחושת סיפוק גבוהה. קניות בסוף עונה, בין אם מדובר בפריטים עבור עצמינו או עבור הילדים שבחבורה (שבמרבית המקרים מחליפים קולקציות מידי עונה בגלל הגדילה המואצת בגילאים מסוימים) מהוות הזדמנות לרכישה גדולה ומשתלמת לטווח הארוך מאחר ומציעות הנחות משמעותיות של פריטים שחשקנו בהם בתחילת העונה ובמהלכה. כדאי לקחת בחשבון שהנחות סוף עונה מגיעות בשלב מוקדם יחסית (במרבית המקרים כחודשיים לאחר תחילת העונה) ולכן כדאי להתאפק בתחילת העונה מלרכוש את אותם הפריטים שמשכו את העין עד שיתחילו מבצעי סוף העונה. ובכל זאת, לפני שיוצאים למסע קניות שיימשך אל תוך הלילה (או עד שהחנויות תסגרנה), כדאי בכל זאת לעשות זאת בצורה נבונה על מנת שנקנה באמת את מה שצריך ושהפריטים אכן ישמשו אותנו במהלך העונה הנוכחית והעונה שתבוא לאחריה (לכל הפחות). להלן כמה טיפים כיצד לעשות זאת על הצד הטוב ביותר וכמובן המהנה:

  • קניות קלאסיות ולא שנויות במחלוקת

באופן כללי, בין אם מדובר בלבוש, הנעלה, אקססוריז או כל דבר אחר, כדאי לרכוש לעצמינו פריטים בסגנון קלאסי ולא סגנון שהוא טרנד יתר על המידה או שנוי במחלוקות מאחר ולכל אחד, באופן טבעי, יש סיכוי לשנות את טעמו האישי ואת צרכיו מעונה לעונה אחריה. המטרה היא בכל זאת לחסוך בעלויות לטובת רכישות שתשמשנה אותנו לטווח הארוך, גם כשהטעם האישי יהיה אחר. מבחינת המידות של הפריטים, כדאי לקנות את הפריטים במידה שתתאים למידות הגוף הנוכחיות מאחר והסבירות גבוהה שמידות גופינו לא ישתנו באופן משמעותי גם בעונה הבאה (בשונה ממידות גופם של הילדים שמשתנות במידה ניכרת מעונה לעונה).

  • החלפת קולקציה לגדלים המשתנים

כשמדובר בקניות בתחום הלבוש וההנעלה עבור הילדים, כדאי לקחת בחשבון כי קניות סוף עונה מתחילות בירידת מחירים מדורגת ואם בהתחלה ניתן ליהנות מהנחה של 10% בלבד, בסוף העונה בהחלט ניתן לרכוש את אותם הפריטים בדיוק בהנחה משמעותית של לפחות 50-70% מערך המחיר המקורי. מדובר בהזדמנות להחליף קולקציה לעונה הבאה, במיוחד כשמדובר בילדים בגילאים שמידי שנה מידות הבגדים שלהם עולות בהתאמה והבגדים מהעונה הקודמת אינם מתאימים יותר. את הקניות המוזלות ניתן לבצע בכל חנות של רשת, כך שאין הבדלי מחירים גם כאשר ביצעתם את הקניה בחנות בתוך קניון או דווקא מרכז מסחרי אחר. כשלוקחים בחשבון מה קונים בסוף עונה, כדאי להבחין בין קניות שתשמשנה את הילדים להמשך העונה הנוכחית (הנמשכת לכל היותר עוד חודשיים) לבין קניות שתשמשנה לעונה הבאה. במקרה הראשון כמובן שכדאי לקנות פריטים במידה הנוכחית של הילד בעוד שבמקרה השני כדאי לקנות פריטים בגודל של שתי מידות מעל הילד כך שגם אם הם לא ישמשו אותו לתחילת העונה הבאה, הסבירות גבוהה שבמהלכה הם יתאימו למידות הגוף. בכל מקרה, מאחר ולכל פריט יש מידות מעט שונות, כדאי להתייעץ עם המוכר במקום לגבי המידה כדי לבצע את ההתאמה המקסימאלית. מבחינת בחירת הגודל המתאים יש לקחת בחשבון שהפריטים אכן גדולים מספיק ולא צמודים ולהתחשב בעובדה כי ייבוש במכונת ייבוש לרוב מכווץ במעט את הבגד.

  • מה כן מול מה לא

כשבוחנים מה כן כדאי לקנות בסוף עונה ומה לא, יש לקחת בחשבון כי כדאי לקנות פריטי לבוש בגדים משתנים על מנת שלא הכל יהיה קטן בבת אחת. מבחינת הנעלה, כדאי לקנות נעלים בהנחות של סוף עונה שלפעמים גם כוללות מבצעי 1+1 ואז כדאי לקנות זוג נעליים אחד במידה הנוכחית כדי לסיים איתה את העונה וסוג נוסף בשתי מידות מעל על מנת שישמשו לעונה הבאה. מבצע מהסוג הזה יהיה רלוונטי ביותר כאשר יש יותר מילד אחד שניתן לקנות לו את הנעליים. פיג'מות למשל בהחלט כדאי לקנות במידה גדולה יותר מאחר ומדובר בפריט לבוש שמלכתחילה כדאי שיהיה גדול במידה מסוימת ליתר נוחות. חליפות לגן יכולות להיות הזדמנות מצוינת במסגרת סוף העונה מאחר ולרוב מדובר בהנחה של 50% לכל הפחות ולאלה תזדקקו ללא ספק והן תשמשנה אתכם גם בעונה הבאה במהלך כל ימות השבוע. קחו בחשבון כי לפעמים קניית מכנסיים בעלי גומי בסיומם עדיפים מאחר וגם במידה והמידה הינה גדולה יותר, עדיין תוכלו ליהנות מהפריט גם בעונה הנוכחית וגם בעונה הבאה, ללא צורך לבצע תיקונים שהם בבגד. ובכל זאת, לא כדאי להתפתות אחר כל המבצעים. במידה ויש מבצע הכולל קניית פריט אחד והשני בחינם, בצעו את הקניה רק במידה ואכן יש שני פריטים שמוצאים חן בעיניכם ומתאימים. כנ"ל לגבי מבצעי שלושה פריטים בסכום מסוים. אין באמת טעם לקנות שלושה פריטים כאשר שניים מהם אינם תואמים את הצרכים או הטעם האישי ובכל מקרה, לקנות את אלו רק במידה ויש צורך בכל הפריטים ושאתם לא מוצאים עצמכם עם פריטים מיותרים שלא תכננתם לקנות מלכתחילה. כמו כן, כדאי לרכוש את הפריטים שבאמת חלה עליהם הנחה ניכרת וזאת תוכלו לוודא לפי המחיר המקורי המלא ולשקול האם אכן ההנחה משתלמת או שכדאי להמתין עד העונה הבאה כדי לקנות פריטים שיהיו אופנתיים בהתאם לעונה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here