בקשה לרישום ירושה
קרדיט: קנבה

המציאות היא לא תמיד ורודה ולצערנו כל אחד ואחת מאתנו נאלצים להיפרד מאדם שאנו אוהבים וקרוב לנו. לצד התהליך הרגשי הכאוב גם יש תהליך בירוקרטי הקשור לעיזבון של הנפטרים שכולל בתוכו רכוש, נכסים וכספים. לתהליך זה יש דרך חוקית המאפשרת ליורשים החוקיים לקבל את חלקם והתהליך כולל מספר פרמטרים. עורך הדין ערן דוידוב שמשרדו מתמחה בדיני ירושה וצוואות, מסביר כאן על בקשות לרישום ירושה ומה למעשה הבקשות הללו כוללות.

בקשה לרישום ירושה – צו ירושה

לפי חוק הירושה, אדם שנפטר ולא השאיר אחריו צוואה, עזבונו יחולק מכוח הירושה בהתאם לנקבע ליורשיו החוקיים שהם למעשה בן או בת הזוג, והילדים. בסיטואציה זו, בקשה לרישום ירושה תהיה למעשה הגשת צו ירושה. אפשר להגיש את צו הירושה באופן ידני, או באופן מקוון כיום ורצוי לעשות זאת באמצעות עורך דין. זה נכון שאפשר לבצע את ההגשה לבד, אך כאשר מבצעים את ההגשה בצורה מסודרת באמצעות עורך דין גם התהליך מתקצר משמעותית וגם אתם מקבלים את היכולת להתמקד באבל וכאב ולא להתעסק עם הבירוקרטיה. מהרגע שמוגש צו הירושה, יצא פרסום ברשומות ובעיתונות ויאפשר זמן להגשת התנגדות. אם לא הוגשה התנגדות, תהליך חלוקת העיזבון ינוהל על ידי עורך הדין על פי החוק. אם הוגשה התנגדות, כל התיק יועבר לא בית המשפט לדיני משפחה לשם דיון מעמיק יותר והכרעה.

מהו צו קיום צוואה ואם יש צוואה, למה צריך אותו?

כל אדם שמבקש לערוך עבורו צוואה, רצוי שיעשה זאת אצל עורך דין מקצועי המתמחה בכך כי ביום שאחרי יהיה בכל זאת צורך בתהליך של בקשה לרישום ירושה גם כאשר ישנה צוואה. העובדה שקיימת צוואה זה כבר צעד טוב בגלל שמשאלותיהם של הנפטרים ורצונותיהם יכובדו וימולאו. יחד עם זאת, על מנת לתת תוקף לצוואה ולאפשר את היכולת לאכוף אותה יש להגיש צו קיום צוואה. תהליך זה בדומה לצו הירושה מתאפשר בצורה יעילה יותר אצל עורכי דין העוסקים בירושות. מרגע הגשת הצו תפורסם גם במקרה זה הודעה בעיתונות וברשומות. אם תוך 14 יום לא יוגש ערעור על הצוואה אפשר יהיה להתקדם לחלוקת העיזבון. במידה ויוגש ערעור, גם במקרה זה יועבר התיק אל בית המשפט לדיני משפחה לצורך הכרעה.

אל תתמודדו לבדכם, יש לכם עם מי לדבר

אין באמת שום סיבה שתעברו את התקופה הזאת לבדכם. לעורכי הדין יש לא מעט להציע לכם הרבה מעבר לטיפול המשפטי בתהליך זה. צרו קשר כבר כעת לייצוג מכבד, הולם, רגיש וברמה מקצועית גבוהה.